Monday, November 7, 2011

Apesal ngan Lagu Melayu skrang ni ?? so typical !!! sempoi la matlutfi :P

Assalamualaikum ..... Salam sejahtera.

Ok, pada kali ni sy nk bercakap ataupun " menyebok" nk menyentuh ttg fenomena lagu2 melayu yg tumbuh mcm cendawan di tgh ujan yg sgt lebat sambil diiringi dgn petir dan kilat yg sabung menyabung.

Orait , korang sume perasan tak> ataupun buat2 xperasan ?? lagu melayu sekarang..so typical.Mmgla sume lagu berkenaan dgn cinta kan?? tapi cube tgok lirik2 lagu tersebut..aduhai, asenye kalau Dato' A.Samad Said bace....mesti die ckp, " hangpa ingat lirik lagu yg hangpa cipta tu puitis dan romantis sgt ke? "...haha.. sume menyentuh ttg CINTA dan dgn lirik yg merapu dan ntah pape.Sorry to say la kawan.Sy sdiri menyampah...once again ...MENYAMPAH kebanyakan lagu2 melayu skang.Tak kesahla KRU yg cipta ke, Aizat ke , atau "hasbullah awang " ke.Yang pasti terlalu mual dan muak dan geli dan mengarut bile faham betol2 lirik dalam lagu tersebut.

Bukan nak kate lagu english tu x mengarut 2 kali 5 sama dgn 10 je.Yg sy nk tekankan di sini, lagu2 ni adalah ibarat PIL ESTACY yang MENGKHAYALKAN minda kita sebenarnya.Same goes to novel2 cintan cintun " cintaku di tepi perigi " la apelaaa..Sumenye mengkhayalkan minda kite utk seketika waktu.Yg lebih kritikalnye , sampai terbawa2 dalam mimpi.Aduhai kesiannya masyarakat skang nie dihantui dan hidup membesar dgn hal2 yg mengarut mcm ni.

Ini tak menyentuh lagi program2 IDOLA KECIL atau Bintang Kecil lagi.Terkinjal2 mcm %&@#*@*& atas stage siap mak bapak menangis coz anak kene REJECT.What the SHAME.


Guys , please be aware and take nite about this issue.BUkan nak kutuk tapi inilah realiti zaman FACEBOOK ni.Terlalu byk peracun dan "pil estacy" yg mengkhayalkan kita.Cuba tanya pada diri anda:

Mahukah kita besarkan anak-anak kita akan datang dengan meracunkan minda jernih mereka dengan pil-pil ini ? tepuk dada tanya iman jgn tanya nafsu kerna nafsu x pernah kenal erti kepuasan...wallahualam.^_^.

Cube tengok ni pulak, matlutfi said that ~~~

 amcam?? betol x??


" Dari Amirul Mukminin Umar Al-Khattab r.a katanya : " Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda : - ' Hanyasanya amalan-amalan itu adalah ( bergantung ) kepada niat, dan hanyasanya bagi setiap manusia itu apa ( balasan ) yang diniatkannya. Maka barangsiapa yang berhijrah kepada Allah dan RasulNya, maka hijrahnya itu adalah kepada Allah dan RasulNya. Dan barangsiapa yang berhijrah kerana dunia yang ingin ia memperolehinya atau kerana seorang perempuan yang ingin ia menikahinya, maka hijrahnya itu adalah atas apa yang ia berhijrah kerananya.'

2 comments: